۱۳۸۸ مرداد ۱۴, چهارشنبه

پیتزای مخلوط

مواد لازم برای 1 عدد پیتزا :

خمیر پیتزا ------------------------------ 1 عدد سایز متوسط ( 26 سانتی )

گوشت چرخ کرده ---------------------- 50 گرم

گوجه فرنگی --------------------------- 2 عدد متوسط ( پوره شده )

سوسیس ------------------------------ 2 عدد خرد شده

ژامبون مرغ یا گوشت ------------------ 3- 4 ورق خرد شده

قارچ ------------------------------------ 3 – 4 عدد خرد شده

پیاز ------------------------------------- 1 عدد متوسط ( ریز خرد شده )

فلفل دلمه ای -------------------------- 1 عدد در اندازه کوچک

سس کچاپ ---------------------------- به مقدار لازم

پنیر پیتزا -------------------------------- به مقدار لازم ( رنده شده )

نمک ، فلفل ، آویشن ------------------ به مقدار لازم

طرز تهیه :

پیاز خرد شده را در مقداری روغن تفت دهید تا سبک شود، بعد گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا آب گوشت چیده شود و رنگ گوشت تغییر کنید .

پوره گوجه فرنگی را به گوشت اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید . صبر کنید تا آب گوجه کاملا کشیده شود.

مقداری نمک و فلفل روی مواد بپاشید، مواد را هم بزنید و بعد از اینکه آب مواد کاملا کشیده شد، زیر تابه را خاموش کنید تا مواد سرد شود .

کف خمیر پیتزا را کمی چرب کنید، با چنگال چند جای آن را سوراخ کنید ( تا هم خمیر به کف قالب نچسبد و هم هوا از آن عبور کند و باعث جدا ماندن مواد روی خمیر از خود خمیر نشود ) .

با قلموی آشپزخانه مقداری سس کچاپ روی خمیر بمالید و آن را کف خمیر پخش کنید :

و مایه گوشتی را روی آن بریزید . با پشت قاشق مایه را روی خمیر صاف کنید و بعد سوسیس خرد شده، ژامبون و بقیه مواد خرد شده را روی آن بریزید و با پشت قاشق کاملا صاف کنید . مواد را به آرامی روی خمیر فشار دهید تا به هم بچسبند .

و در آخر مقداری فلفل و آویشن روی مواد بپاشید . دقت کنید که مواد کمی از کناره های خمیر فاصله داشته باشند تا در اثر فشاری که وارد می آورید روی قالب نریزند .

فر را از قبل با 220 درجه سانتیگراد به مدت 15 دقیقه روشن بگذارید تا کاملا گرم شود .

کف سینی فر را کاغذ نچسب بیندازید و پیتزا را روی آن قرار دهید. سینی را در طبقه وسط فر بگذارید و به مدت 20 دقیقه زمان دهید تا مواد از حالت خامی خارج شوند .

بعد سینی را از فر خارج کنید ، تمام سطح آن را با پنیر پیتزای رنده شده بپوشانید و دوباره داخل فر بگذارید.

این بار 10 دقیقه زمان لازم است تا پنیر روی پیتزا کاملا برشته شود . بهتر است درجه فر را کمتر کنید تا پنیر نسوزد .

و بعد دوباره کمی فلفل و آویشن روی پیتزا بپاشید و سرو کنید .

نکته :

میتوانید خمیر یا نان پیتزا را به صورت آماده و منجمد شده از فروشگاه ها تهیه کنید و یا از خمیر انواع نان (مثل خمیر نان بربری یا سنگگ) به عنوان خمیر یا نان پیتزا استفاده کنید .

خمیر های آماده ای که از بیرون تهیه میکنید معمولا در سایز استاندارد پیتزا یعنی همان 26 سانتیمتری هستند و ارتفاع آنها حدود 1 سانت ( ارتفاع استاندارد ) است .

اگر پیتزا را در یک مرحله داخل فر قرار دهید ، با توجه به امکانات فرهای خانگی، امکان سوختن یا خشک شدن خمیر پیتزا بیشتر است . بهتر است برای جلوگیری از این امر ، پیتزا را در دو مرحله داخل فر بگذارید که هم از پختن همه مواد مطمئن شوید و هم پنیر روی پیتزا نسوزد و کاملا برشته شود .

اگر پیتزا را در مایکرو فر تهیه میکنید، توجه داشته باشد که از امکان پخت ترکیبی + گریل استفاده کنید تا پیتزا نسوزد یا خشک نشود.

ابتدا پیتزا را به مدت 15 دقیقه روی پایه شماره 1 بگذارید و درجه پخت ترکیبی + گریل را روی 450 تنظیم کنید و بعد از 15 دقیقه، پنیر رنده شده را روی پیتزا بریزید و پیتزا را روی پایه شماره 2 بگذارید و درجه پخت ترکیبی + گریل را روی 600 تنظیم کنید و بگذارید پیتزا به مدت 6-7 دقیقه زیر گریل بماند .


میتوانید مواد داخل پیتزا را بسته به ذائقه خود کم و زیاد کنید و یا موادی را حذف و مواد دیگری را جایگزین آن کنید . این امکان، یکی از محسنات پیتزای مخلوط است !!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر