۱۳۸۸ مرداد ۱۶, جمعه

رول ژامبون سوخاری با پوره سیب زمینی

مواد لازم :

ژامبون مرغ يا گوشت 15 ورق

پنير گودا 100 گرم

سفيده تخم مرغ 3عدد

آرد سوخاري 2 پيمانه

طرز تهیه:

پنير ها به مطابق شکل برش بدهيد ؛ بعد هر پنير را در ابتداي یک ژامبون قرار داده ژامبون را رول كنيد. حالا ژامبون رول شده را در سفيده تخم مرغ بغلطانید و بعد به آرد سوخاري آغشته كنيد.

روغن مايع را در ظرف گودي داغ كنيد و رول ها را در این روغن سرخ كنيد و بعد کناری بگذارید تا روغن اضافی آن ها گرفته شود. این غذا به همین راحتی آماده می شود.

نکته: اين غذا در جشن تولدها و مهماني ها طرفدار زيادي دارد، می توانید آن را گرم ویا سرد ميل كنيد.

پوره سيب زميني

همه ما به نوعی با پوره سیب زمینی آشنا هستیم؛ يكي از موارد استفاده پوره در سفره آرايی هاست بدين گونه كه بعد از تهيه، آن را در قيف مخصوص شيريني پزي با ماسوره مربوطه قرار می دهند و بعد اطراف خوراك را با آن آرايش مي دهند.

طرز تهيه:

500 گرم سيب زميني را بعد از شستشوي كامل، خوب مي پزيم سپس پوست آن را كنده و با درجه ريز رنده مي كنيم و يا از چرخ رد مي كنيم ، دقت کنید که سيب زميني بايد كاملا نرم و لطيف شود .

بعد مایه آماده شده سیب زمینی را روي حرارت ملايم قرار مي دهيم و نصف پيمانه شير به آن اضافه كرده و هم مي زنيم تا شير جذب سيب زميني شود .در مرحله بعد 50 گرم كره اضافه كرده و دوباره مخلوط را به هم می زنیم تا کره هم جذب شود. در انتها مقداری نمك، مقداري پودر سير يا به دلخواه پودر زنجفيل يا فلفل اضافه مي كنيم.بعد پوره را در قيف می ریزیم و اطراف خوراک را با آن تزیین می کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر